5 porad, dzięki którym wybierzesz dobre biuro rachunkowe

Rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej wiążę się z wieloma obowiązkami. Kluczową sprawą są kwestie finansowe, na które między innymi składają się sprawozdania finansowe czy prowadzenie ksiąg rachunkowych. Aby mieć pewność, że wszystkie rozliczenia, w szczególności te dla urzędu skarbowego, są poprawne, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalistów. Początkującym przedsiębiorcom lub tym, którzy prowadzą prężnie rozwijające się firmy, w prowadzeniu księgowości pomaga biuro rachunkowe. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, w jaki sposób wybrać dobre biuro rachunkowe.

1.Wybierz profesjonalistów

Na wybór odpowiedniego i dobrego biura rachunkowego składa się szereg czynników. Jednym z nich, według nas najważniejszym, jest profesjonalizm danej firmy. Co kryje się pod tym określeniem i dlaczego jest to takie istotne?

Profesjonalne biuro rachunkowe składa się z kilku istotnych elementów, których brak może znacznie obniżyć jakość świadczonych usług. Dlatego też podczas podejmowania decyzji koniecznie zwróć uwagę na następujące kwestie:

  • doświadczenie i kwalifikacje,
  • zakres świadczonych usług,
  • obsługę klienta.

Pomocną informacją, dzięki której będziesz mieć pewność, że masz do czynienia z dobrym biurem rachunkowym, są opinie klientów. Dlatego też przed skontaktowaniem się z firmą, która Ciebie interesuje, poczytaj opinie w Internecie lub porozmawiaj z przyjaciółmi i znajomymi. Może okazać się, że w Twoim kręgu znajomych są osoby, które współpracowały z wybranym biurem rachunkowym i mogą Ci polecić lub odradzić daną firmę.

2.Doświadczenie i kwalifikacje

Aby mieć pewność, że Twoje rachunki i sprawy firmy będą w odpowiednich rękach, koniecznie musisz sprawdzić, jakie doświadczenie oraz wykształcenie posiadają pracownicy danego biura rachunkowego. Przede wszystkim zwróć uwagę na kwalifikacje personelu. Im więcej pracowników będzie miało tytuł magistra, tym lepiej. Dlaczego jest to takie istotne? Skrót mgr przed imieniem i nazwiskiem informuje Cię, że dany pracownik posiada ukończoną specjalizację w swojej dziedzinie, czego nie gwarantuje tytuł licencjata. Poza tym studia magisterskie przygotowują pod względem merytorycznym daną osobę do podjęcia pracy księgowego.

Równie ważnym czynnikiem jest doświadczenie, jakie posiada biuro rachunkowe. Długoletnia praktyka jest sygnałem dla Ciebie, że biuro składa się z pracowników doskonale rozeznanych w skomplikowanych przepisach podatkowych, które są bardzo zmienne. Długie doświadczenie zawodowe gwarantuje kompleksową obsługę klienta.

3.Zakres świadczonych usług

Drugą kwestią, na którą warto zwrócić uwagę, jest zakres świadczonych usług przez biuro rachunkowe. Wiele firm oferuje nie tylko prowadzenie ksiąg rachunkowych, ale też proponuje rozwiązania z zakresu doradztwa podatkowego, a nawet prawa.

Oferta naszego biura finansowo-księgowego jest zróżnicowana. Pomożemy Ci z prowadzeniem ksiąg handlowych, podatkowych ksiąg przychodów-rozchodów lub z działem kadr i płac. Naszą pełną ofertę możesz zobaczyć tu.

4.Obsługa klienta

Ostatnim elementem, który składa się na profesjonalizm danego biura rachunkowego, jest obsługa klienta. Przed podjęciem decyzji sprawdź, czy trafiłeś na firmę, która indywidualnie podchodzi do każdego klienta czy też nie jest elastyczna. Warto też zadać kilka specjalistycznych pytań. Jeśli księgowy nie ma problemów z ich odpowiedzeniem, jest to dla Ciebie znak, że trafiłeś na dobre biuro rachunkowe. W odwrotnej sytuacji lepiej rozejrzyj się za kolejną firmą.

5.Małe czy duże biuro rachunkowe?

Wybierając biuro rachunkowe, coraz więcej osób zwraca uwagę na wielkość biura. Jest to jak najbardziej uzasadnione. W końcu zupełnie inne jest podejście w firmie składającej się z kilku osób, a inaczej jest zarządzane biuro, które składa się z kilkuosobowych działów specjalistycznych. Wybór biura rachunkowego przede wszystkim zależy od tego, czego od niego oczekujesz. Jeśli chcesz, by Twoimi sprawami zajmowała się jedna lub dwie osoby, wybierz małą firmę. Gwarantuje Ci to indywidualne podejście do Twoich spraw i to, że księgowość firmy będzie prowadzić jedna osoba.

Z kolei plusem dużych biur rachunkowych są specjalistyczne działy. Jedne z nich będą zajmowały się dokumentacją dla ZUS-u, inne będą odpowiedzialne za transakcje z Urzędem Skarbowym. Plusem tego rozwiązania jest to, że Twoimi sprawami będą zajmowali się eksperci z danych działów. Niestety, duża firma nie gwarantuje Ci indywidualnego podejścia i musisz liczyć się z tym, że będziesz traktowany jako jeden z wielu klientów.

Szukasz księgowego lub doradcy podatkowego? Skontaktuj się z nami. Wybierz nasze biuro rachunkowe w Gliwicach i oddaj swoje finanse w ręce profesjonalistów!